Vuoden loppuessa, uuden alkaessa

Niinhän se talvi sitten tuli ja jäi jo marraskuussa.
Nyt ihana valkoinen lumi valaisee maisemaa tuoden mukanaan joulumielen.

Kyllä, näin on hyvä!

Ja ihan pian kokoonnumme rakkaittemme kanssa yhteen nauttimaan
hyvästä ruuasta, hyvästä seurasta ja tietysti kiireettömyydestä
– luonnollisesti hyvällä omallatunnolla.


Anna siis lupa itsellesi nauttia kaikesta hyvästä!


Sillä merkityksellisempäähän hyvinvointimme ja terveytemme kannalta on,
miten me syömme, liikumme ja hallitsemme stressiä 
uudenvuoden ja joulun välillä,
ei joulun ja uudenvuoden välillä.

Mutta en malta olla antamatta muutamia vinkkejä terveellisempään jouluun ja
ylipäätään valmistautumiseen terveelliseen ja energiseen uuteen vuoteen.

1. Jouluherkut terveellisemmin:

Korvaa perinteiset herkut terveellisemmillä vaihtoehdoilla, kuten mantelijoulutortuilla, tummalla suklaalla ja marjoilla täytetyillä joulukakuilla. Näin saat  myös helposti uutta twistiä joulupöytään!

2. Liikunta ja joulu:

Kutsu tänä joulunaikana harvemmin tapaamiasi sukulaisia tai ystäviäsi yhteiseen ulkoiluhetkeen esimerkiksi luistelun tai kävelylenkin merkeissä – uudet keskustelukumppanit voivat tuoda elämääsi aivan uusia näkökulmia ja mielenkiintoisia ajatuksia jopa koko tulevalle vuodelle!

3. Rentoutuminen:

Muista myös levätä ja rentoutua joulukiireiden keskellä. Kokeile esimerkiksi joogaa tai meditaatiota stressin lievittämiseksi. Tai vaikkapa avantouintia yhdessä rakkaittesi kanssa.   

Joulu tulee varmasti, myös stressaamatta!

 

4. Uudenvuoden lupaukset:

Onnistuitko tänä vuonna asioissa, joista päätit vuoden alkaessa? Miten olet voinut tänä vuonna?

Mieti hetki terveyteen liittyviä tavoitteitasi uudelle vuodelle.

Millainen on sinun visiosi itsestäsi vuoden päästä?

Pidä visiosi kuitenkin armollisena, realistisina ja mitattavissa olevina, jolloin pääset tavoitteeseesi varmemmin.

5. Pienet askeleet suureen hyvinvointiin:

Aloita vuosi pienillä muutoksilla, kuten kokeilemalla uusia kasvistuttavuuksia aterioillasi,     harjoittamalla tasapainoa ja liikkuvuutta tai kävelemällä portaat hissin sijaan.
Ja tietysti anna niin aivoillesi kuin kehollesi joka päivä oma pieni palautumishetki,                               vaikka muutaman minuutin hengitysharjoituksella. 
Pienet askeleet johtavat varmemmin kohti toivottua lopputulosta
kuin suuret, nopeat muutokset!

6. Uudet elämäntavat:

Hyödynnä uuden vuoden alku mahdollisuutena tehdä terveellisempiä valintoja.
Hyppää rohkeasti uusiin makumaailmoihin kokeilemalla erilaisia, terveellisempiä reseptejä tai kokeile vaikka uusia tanssimuotoja! Kokeile ennakkoluulottomasti.

 Koskaan ei voi tietää, miten koukuttavaa uusi asia saattaakin olla, ja mihin se voi johtaa!

Kokeile rajojasi, ole rohkea ja huomaat itsetunnon kohentuvan, saat onnistumisen kokemuksia, ja oletkin iloisempi, energisempi ja positiivisempi sekä itsevarmempi!

7. Yhteisöllisyys:

Mene sinulle uusiin yhteisöllisiin tapahtumiin, kuten konsertteihin, teatteriin, ryhmäliikuntatunneille tai kuntoiluryhmiin, jotta voit jakaa kokemuksia muiden kanssa. Ja annat mahdollisuuden itsellesi laajentaa tuttava- tai jopa ystäväpiiriäsi! Niin huikeaa!

Lopuksi

Toivon, että jostain näistä vinkeistä saisit uusia, inspiroivia ajatuksia tähän ihanaan joulunaikaan sekä aloittamaan uuden vuoden positiivisin mielin. 

 

En malta olla päättämättä tätä vuoden viimeistä uutiskirjettä nimenomaan positiivisuuteen
eli edesmenneen, niin valtavan ihanan ja super positiivisen
Aira Samulinin viisaisiin sanoihin,
jotka olkoon kantavana ajatuksenamme myös tulevana vuonna: 

”Elämä on ainutlaatuinen lahja.
Se kannattaa elää niin, että itsestä jää tänne positiivinen jälki.”


Lämmin kiitos, että olet ollut mukanani tänä vuonna!

#uusivuosi #uudenvuodenlupaukset #uusielämä

Jätä kommentti